pak ali dan budi

pak ali dan budi

Wednesday, October 30, 2013

KENALI WATAK WATAK DALAM SIRI PAK ALI DAN BUDI

PAK ALI

Seorang lelaki yang hidup sederhana..hidup sebatang kara bertemankan seekor beruk kesayangan bernama BUDI . Pekerjaan utama beliau adalah mengambil upah memetik buah kelapa disamping melakukan kerja2 kampung dan menternak. 

BUDI


BUDI adalah beruk peliharaan PAK ALI sejak kecil lagi. BUDI sangat nakal dan rajin bekerja. BUDI merupakan penawar hidup PAK ALI.

JUSOH


JUSOH  merupakan sahabat karib PAK ALI .. Seorang yang kelakar tapi sedikit jimat dalam setiap perbelanjaan harian @ kedekut .. Namun tidak lokek untuk membantu dan memberi jalan penyelesaian dalam setiap masalah yang dihadapi PAK ALI.

Hobi JUSOH diwaktu lapang ialah bermain kereta kontrol , barang antik, menternak ayam dan lembu.JUSOH masih bujang walaupun umurnya sudah termasuk kategori Bujang terlajak..Hidup seorang diri disebuah banglo peninggalan arwah bapanya.

JUSOH tidak punya adik beradik kerana beliau adalah seorang anak lelaki tunggal dalam keluarganya. Arwah bapanya telah meninggalkan banyak  harta pusaka yang membolehkan JUSOH hidup senang lenang walaupun tidak mempunyai sebarang pekerjaan tetap.

MEK LIMOH JONGEY

Bekas isteri JUSOH .. 3 tahun bersama JUSOH tapi tidak mendapat cahaya mata a.k.a mandul. Seorang wanita yang mata duitan walaupun mempunyai kelebihan GIGI gigitan.

ABANG POLIS


Ini pula Abang Polis berbangsa India bagi memajmukkan dan mewarnai siri Pak Ali dan Budi. Setiap kali beliau muncul sambil membawakan mesej2 secara bersahaja dan jenaka untuk renungan kita bersama.

No comments:

Post a Comment